Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2012 13:06 - КГБ и църквата
Автор: ykpaina Категория: Политика   
Прочетен: 2270 Коментари: 2 Гласове:
9

Последна промяна: 24.01.2012 13:24


 Патриарх Филарет – глава на Украинската православна църква - Киевска патриаршия

 image

-         Често Ви обвиняват, че... сте агент на КГБ. Откъде са тези обвинения?

-         ... Що се отнася до КГБ, трябва да кажа, че с Комитета по госбезопасност бяха свързани всички архиереи без изключение. Всички без изключение! По съветско време никой не можеше да стане архиерей без съгласието на КГБ. Затова би било лъжа твърдението, че не съм бил свързан с КГБ. Бях свързан, както и всички други.

-         И какъв чин имате?

-         Никакви чинове нямаше. Това са измислици. Трябва да се има предвид, че в съветската тоталитарна държава всичко беше под контрол. Аз бях длъжен да съгласувам своята дейност с държавата. Например, архиереят нямаше право да назначава енорийски свещеник без съгласието на КГБ.

-         През онези времена имало ли е случаи свещеници да нарушават тайната на изповедта? Или това са измислици?

-         Това не са измислици. Ще разкажа какво се случи с мен. Когато станах йеромонах, ме извикаха във военното управление. Там имаше офицери от КГБ, които ми предложиха да им предавам това, което ще ми казват хората при изповед. Отказах. Тогава сложиха на масата пистолет и започнаха да ме заплашват с разстрел. А това беше през сталинско време. Но аз отговорих, че на мен като монах ми е все едно кога ще умра. Няма значение – на двадесет, на седемдесет или на сто години. Колкото и да се опитваха да ме пречупят и да ме склонят, не успяха. Затова се отнасяха с мен внимателно. Знаеха, че няма да склоня да донасям за своите братя. Знаеха го до скоро. И сега го знаят.


http://weekly.ua/pulse/interview/2012/01/20/145534.html




Гласувай:
9



1. hristo27 - Нищо ново под слънцето. Но в Бълг...
25.01.2012 19:39
Нищо ново под слънцето.
Но в България църковните служители не признават, че са били в българското КГБ!
цитирай
2. ykpaina - ...
25.01.2012 20:22
hristo27 написа:
Нищо ново под слънцето.
Но в България църковните служители не признават, че са били в българското КГБ!


А как спокойно може да бъде разказано всичко...как са те вербували...и как не си склонил...или си склонил...защо си го направил...какво точно си правил...какво те е накарало да го правиш...
Няма! Само блудкави фрази с претенции за гръмкост от рода на "работих за Родината"...или мълчанието на агнетата.

А последното изречение "И сега го знаят" навежда на много интересни мисли))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ykpaina
Категория: Други
Прочетен: 1307771
Постинги: 705
Коментари: 146
Гласове: 2553
Блогрол
1. ТV онлайн - Украйна
2. Радио онлайн - Украйна
3. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с немски субтитри
4. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с английски субтитри
5. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с руски субтитри
6. Кога, защо и как „Хрушчов подари Крим на Украйна”
7. СТОПФЕЙК - САЙТ ЗА РУСКАТА ПРОПАГАНДНА МАШИНА И ТОТАЛНОТО РАЗМИНАВАНЕ С ИСТИНАТА
8. Физиономията на руSSкия фашизъм
9. ТОП ФАКТИ за руските ЛЪЖИ за Украйна
10. РУСИЯ - ИЗНОСИТЕЛ НА ТЕРОРИЗЪМ
11. ПОДАРЪК ЗА РАШИСТИ
12. Обикновените зомбита. Как действа лъжата
13. InformNapalm
14. ФСБ в Украйна
15. Първият украински Майдан - „Революцията върху гранита”
16. УКРАИНА 2015 - пропагандистки филм от 2012 (!) година, който показва война на територията на Украйна (в случай, че се ориентира към ЕС и НАТО, а не към Евразийския съюз)
17. ФИЛМ: КРИМИНАЛНАТА ОКУПАЦИЯ НА УКРАЙНА - Криминальная оккупация. Янукович и его банда.