Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2015 14:48 - Виктор Суворов: Напуснах СССР, а след 13 години Украйна последва примера ми
Автор: ykpaina Категория: Политика   
Прочетен: 1584 Коментари: 0 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 imageИмето на Виктор Суворов със сигурност е познато на всички, които се интересуват от история и публицистика. В края на 70-те години успешният агент на съветското разузнаване бяга от Швейцария във Великобритания. Така Владимир Резун (истинското име на писателя) казва завинаги „сбогом” на съветската система. А след известно време на Запад се появяват неговите книги, които развенчават Сталин и предлагат един алтернативен поглед върху действителността в СССР. Най-популярни стават „Аквариумът” и „Ледоразбивачът”.

Животът на Владимир Резун до голяма степен е свързан с Украйна. Той е роден в Далечния изток, но след време родителите му се местят в украинския град Черкаси.

Със спомените за този град е свързан и първият въпрос от интервюто на журналиста от украинския вестник „День“ Игор Самокиш с Владимир Богданович Резун.

– Баща ми беше офицер. Воювал е цялата война. След края на войната е бил изпратен в Далечния изток. Там родителите ми са живели дълго време в най-различни гарнизони. Затова и аз съм се родил по онзи край. Баща ми е служил там седем години. В един момент идва заповед: всички офицери, които са служили в онези ужасно трудни условия пет години, ги сменят, като времето се смята от издаването на заповедта. Естествено, тогава никой не повярвал на тази радостна вест. Но минават още пет години и изведнъж баща ми го прехвърлят в Киевския военен окръг, в град Конотоп.

Това беше през септември 1957 година, бях в четвърти клас. Пристигнахме в Конотоп, когато новата учебна година вече беше започнала. Още преди тя да завърши, баща ми го прехвърлиха в Черкаси. До края на учебната година оставаха само няколко дни. Родителите ми получиха всички документи: Володя Резун успешно е завършил четвърти клас.

Пристигнахме в Черкаси – трябва да се търси квартира и ново училище. Родината не проявяваше особена щедрост във връзка с осигуряването на жилище на офицерите. Докато родителите ми бяха заети с решаването на многобройните проблеми, занесох документите от училището във военния комисариат. Там ми ги приеха без никакви въпроси. Сигурно са си помислили, че не бих могъл да ги взема без знанието на родителите. Готвеха една група момчета за постъпване в Суворовското военно училище във Воронеж. Тогава приемаха на 11 години, след четвърти клас. Включиха ме и мен в групата.

...
Пет години във Воронеж и две години в Калининското суворовско военно училище.

След това постъпих във втори курс на Киевското висше военно училище за подготовка на командния състав, станах офицер, бях в Чехословакия, служих в Черновци, след това – в Разузнавателния отдел на щаба на Приволжкия военен окръг. Там срещнах своята единствена. Учихме заедно във Военно-дипломатическата академия на Съветската армия. Готвеха ни по двойки: аз – водещ, тя – водена. На моята Татяна баща й също беше офицер, служеше в Германия. Дойде време да се ражда детето ни и тя замина за Черкаси при моите родители. Дъщеря ми е родена в Черкаси. Много неща в живота ми са свързани с този град. Там живее по-големият ми брат. Там са погребани дядо ми, баща ми и майка ми. Черкаси за мен е роден град, въпреки че не съм роден там.
...

 Как възприе Вашето семейство решението да заминете на Запад?

– Древните китайци са смятали, че най-важното в живота е да се даде правилното название на всяко нещо. Ако назоваваме нещо правилно, значи сме вникнали в същността, значи го разбираме правилно. Така че хайде да наричаме нещата със собствените им имена: аз никъде не съм заминавал. Аз избягах, като измених на Родината – Съюза на съветските социалистически републики. И не съжалявам за това.

Съветският съюз беше криминална държава. Кремълските вождове не бяха способни да организират нормален живот за собствения си народ, но седем десетилетия се опитваха да налагат със сила своите правила на всички страни наоколо. Аз не можех да променя системата. Но имах възможност да избягам. И се възползвах от тази възможност. Напуснах СССР, а след 13 години Украйна последва примера ми.

Сега Украйна се стреми към семейството на европейските народи и към военния съюз на демократичните държави. Същият този път аз доброволно избрах преди много години. А как моите родители са преживели всичко това – най-добре щеше да бъде те да отговорят. Аз не мога да си го представя.

– В едно интервю назовахте краен срок за падането на Путин 23 юли 2015 г. Защо именно тази дата? Какви са предпоставките за това?

– На 23 юли 2014 година ми зададоха въпрос колко още Путин ще се задържи на власт. Отговорих: не повече от година – обадете ми се на 23 юли 2015-та да обсъдим дали съм бил прав или съм сбъркал. Една година е крайният срок. Мога да се обоснова с това, че със своята глупост Путин стъжни живота на всички руснаци и най-вече на онези с многомилиардните състояния.

Народът още не е разбрал в каква яма затъна Русия, но олигарсите вече се усетиха. Те вече изгубиха много и във всеки един момент могат да изгубят всичко, включително свободата си, а може и живота си. Путин стана неудобен за олигарсите. Те са заинтересовани да скочат от трамвайчето на Путин, да го премахнат и да се дистанцират от извършените от него престъпления. Именно по този начин навремето висшата съветска номенклатура премахна Сталин, а после обвини мъртвия не само за сталинските, но и за своите собствени престъпления.
...
...
...
Цялото интервю + снимки




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ykpaina
Категория: Други
Прочетен: 1308059
Постинги: 705
Коментари: 146
Гласове: 2553
Блогрол
1. ТV онлайн - Украйна
2. Радио онлайн - Украйна
3. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с немски субтитри
4. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с английски субтитри
5. Филм "РЕВОЛЮЦИЯ НА ДОСТОЙНСТВОТО" - на украински с руски субтитри
6. Кога, защо и как „Хрушчов подари Крим на Украйна”
7. СТОПФЕЙК - САЙТ ЗА РУСКАТА ПРОПАГАНДНА МАШИНА И ТОТАЛНОТО РАЗМИНАВАНЕ С ИСТИНАТА
8. Физиономията на руSSкия фашизъм
9. ТОП ФАКТИ за руските ЛЪЖИ за Украйна
10. РУСИЯ - ИЗНОСИТЕЛ НА ТЕРОРИЗЪМ
11. ПОДАРЪК ЗА РАШИСТИ
12. Обикновените зомбита. Как действа лъжата
13. InformNapalm
14. ФСБ в Украйна
15. Първият украински Майдан - „Революцията върху гранита”
16. УКРАИНА 2015 - пропагандистки филм от 2012 (!) година, който показва война на територията на Украйна (в случай, че се ориентира към ЕС и НАТО, а не към Евразийския съюз)
17. ФИЛМ: КРИМИНАЛНАТА ОКУПАЦИЯ НА УКРАЙНА - Криминальная оккупация. Янукович и его банда.